Sunday 7 June 2015

Hobi aku yang SenSaSi

Posting aku yang terdahulu aku ade mengatakan yang aku ni org ya simple... betul lah 2....Simple. Kalau dah orangnya simple hobinya pun agak simple. BELA KUCING. Aku tak ingat sebenarnya dah berapa lame aku bela kucing sebab dah terlalu lme. Aku suka kucing....sebab kucing mendamaikan tapi dalam pade itu kucing SenSaSi di mata aku. Rupanya, bulunya, warnanya semua sensasi pada aku.

Kucing aku ramai antaranya bernama Bell, dia ni kucing kurang upaya (KKU) x mampu untuk kemana2 hanya duduk di tempat yang aku letakkan dia. Di situla makan, di situlah tidur dan di situlah berlakunya segala-gala aktiviti Bell. Selain Bell aku ade Mimi, Omot, Kakak, Enchee, Dayan, Nunig, Zombie, serta 8 kucing angkat yang aku tolong belakan sebab tuannya mengalami kesusahan di berhentikan kerja dan terpaksa pindah balik ke kampung. Nama kucing2 ni Mammee dan 4 ekor anaknya kelahiran kedua yang aku beri nama Asus, Apple, Oppo dan Echak serta anak mammee dan 3 ekor anaknya pada kelahiran  pertama iaitu Nokia, Samsung dan Sony.

Aku sayang kesemua kucing ni walaupun ianya agak memenatkan untuk aku menjaga mereka. Nasib baik ade kakak dan kawan kepada kakak aku yang sudi menolong aku untuk menjaga mereka semua ni.
Alhamdulillah.....sensasinya kucing aku ni sebaab mereka semua pandai melakukan aksi2 stuntman seperti memanjat pokok pisang aku sampai tumbang dan bermacam2 lagi. Kadang2 aku terjerit dan terpekik memarahi mereka supaya mereka menghentikan perbuatan mereka yang kadang2 keterlaluan.
Selalu aku ketawa sendiri melihat telatah dan perangai mereka, itu semua penghilang kepada kebosanan.

Kucing aku makan ikan rebus yang di gaul dengan nasi.....so setiap minggu aku akan beli 15 ke 20 kg ikan untuk mereka. Itu pun kadang2 x cukup....tapi life must go on. Nak tak nak...cukup x cukup terpaksalah tambah dengan yang lain2. Time ni lah sensasinya sebab nak cari duit untuk mencukupakan makanan untuk si bulus


No comments:

Post a Comment