Monday 8 June 2015

Kucing Ku Sakit

 Bila kucing aku sakit...aku yang paling sedih...sebab kesian pada kucing 2 sebab dia sakit dan sedih pada  diri aku sebab terpaksa keluarkan duit untuk bwak dowarg pegi klinik. Kucing aku memang biasa sakit....sakit mata, ulcer, demam dan macam2 lagi. Semua aku dah rasa dan lalui. Penah sekali kucing angkat aku namenya LG meninggal sebab mulutnya terkena ulcer dan dia x nak makan. Sedih sangat rasa pada waktu 2 tapi aku redha je....

Nasihat aku cme 1 kalau kucing sakit bwaklah pegi VET, sbb hanya vet je yang tahu apa yang terbaik untuk kucing tersebut. Memang kadang2 terpaksa mengeluarkan sedikit blanje untuk rawatan mereka tapi usaha itu berbaloi apabila melihat kucing kesayangan anda sihat semula.

Jika anda memerlukan jumlah kos yang agak tinggi untuk rawatan anak bulus anda, anda tak perlu risau ada  banyak group kucing yang sudi membantu anda contoh Dunia Kucing Group (original admin). Mereka ni akan bantu anda dengan cara mengwar2kan masalah yang anda hadapi dan percayalah ramai yang sudi menolong.

Begitu juga jika anda memerlukan pertolongan agar kucing anda di pelihara oleh mereka yang sudi untuk memelihara  anda juga boleh post di kebanyakan group2 pencinta kucing. Biasanya mereka ini akan sedaya upaya menolong anda bagi memastikan kebajikan kucing ini terpelihara.

No comments:

Post a Comment